2067, 20, 2223, 
گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل گلتاش درخصوص افزایش نرخ محصولاتReviewed by سایت رادیوسهام on Feb 12Rating: 5.0گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل گلتاش درخصوص افزایش نرخ محصولاتگفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل گلتاش درخصوص افزایش نرخ محصولات
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل گلتاش درخصوص افزایش نرخ محصولاتشرکت های فعال در صنعت شوینده باید محصولات جدید خود را هر ساله روانه بازار کنند و چنانچه این کار صورت نگیرد مطمئنا بازار خود را از دست خواهند داد. در سال جاری مجوز افزایش نرخ به شرکت های فعال در صنعت شوینده داده شده است. شرکت گلتاش مقداری از آن را عملی کرده است. به همین دلیل رادیوسهام با حبیب همدانی رجا مدیرعامل شرکت گلتاش گفتگو کرده است.

۱- آیا محصولات شوینده توانستند افزایش نرخ را بگیرند و این افزایش نرخ به چه اندازه اعمال شده است؟

مجوز افزایش قیمت در گیر و دار زیادی بود. ما پس از سه سال توانستیم مجوز افزایش نرخ را بگیریم. اما به علت شرایط رقابتی نتوانستیم آن را اعمال کنیم. بازار شوینده ها بسیار رقابتی و حفظ سهم بازار در آن بسیار سخت است. پس به راحتی نمی توانیم افزایش نرخ را لحاظ کنیم. افزایش نرخ تقریبا ۱۵ درصد بوده و ما تنها ۳۰ درصد از این ۱۵ درصد را توانسته ایم اجرایی کنیم.

۲- با تک نرخی شدن ارز چه اتفاقی برای گلتاش می افتد؟ آیا تک نرخی شدن می تواند منجر به هزینه های زیادی برای شرکت شود؟

تک نرخی شدن ارز مسلما به علت اینکه با افزایش نرخ ارز مبادلاتی مواجه است، مقداری هزینه های ما را زیاد خواهد کرد.اما از آن جایی که ما همه ارز خود را مبادلاتی نمی گیریم بر گلتاش تاثیر کمتری به نسبت سایر بنگاه ها، می گذارد. تک نرخی شدن ارز بیشتر روی شرکت هایی تاثیر دارد که تمام ارز خود را ارز مبادلاتی قرار داده اند. لازم به ذکر است که تک نرخی شدن ارز منجر به ثبات می شود. از طرفی همین موضوع می تواند  محرکی برای اعمال افزایش قیمت محصولات باشد.

حتما بخوانید :  تولید شمش فولادی ریل در « ذوب »

۳- برنامه شما برای افزایش سرمایه به چه صورت است؟ چه مقدار از افزایش نرخ برای سال آتی خواهد بود؟

شرکت گلتاش برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل اندوخته را دارد که مقدمات آن چیده شده و امیدواریم تا در سال ۹۶ این موضوع عملی شود. طرح های مورد نظر برای این مسئله نیز در حال اتمام است. افزایش نرخ در محصولات به اندازه ای که باید اعمال شود، عملی شده و در سال آتی هر اندازه افزایش نرخ داشته باشیم به همان اندازه بهای تمام شده نیز بالا خواهد رفت پس تاثیر چندانی بر وضعیت فروش شرکت نمی گذارد. شرایط رقابتی اجازه نمی دهد افزایش قیمت زیادی را در بازار اجرایی کنیم.

۴- فروش شرکت در سال آتی به چه صورت خواهد بود؟ این فروش در سال مالی گذشته چگونه بود؟

فروش شرکت در سال مالی آتی با رشد ۸ تا ۱۰ درصدی به نسبت سال گذشته رو به رو خواهد بود. فروش سال گذشته مناسب و طبق پیش بینی ها پیش رفت. آن چه که در سال مالی گذشته مورد توجه است رشد فروش علی رغم کاهش بهای تمام شده بوده است. یعنی ما توانستیم فروش خود را افزایش دهیم و بهای تمام شده خود را با کاهش در میزان آن به ثبت برسانیم. این کاهش هزینه بهای تمام شده، به علت کاهش در هزینه مواد اولیه، ادوات بسته بندی و… بوده است. شرکت دستگاه های اتوماتیک برای تولید برخی مواد اولیه تهیه کرده که این موضوع خود منجر به ایجاد ارزش افزوده برای شرکت و کاهش هزینه حمل برای شرکت خواهد شد.

حتما بخوانید :  محمد رضوانی‌فر مدیرعامل جدید شستا شد

۵- هزینه های تبلیغات شرکت به چه صورت است؟در بازار تبلیغات زیادی از شما دیده نمی شود.

ما مخالف تبلیغات نیستیم. شرکت گلتاش نیز به تبلیغات خود برای محصولات می پردازد. اما تبلیغات ما متفاوت و هدفمند است. روش های تبلیغی ما با آن چه که همگان می پندارند متفاوت است.. کلید پیشرفت ما حفظ حقوق مصرف کننده است که دراین موضوع بسیار موفق عمل کرده ایم و همان طور که قبلا گفته شده ما علی رغم رشد فروش توانستیم کاهش بهای تمام شده را در بودجه شاهد باشیم.

۶- پروژه های شرکت را نام ببرید و جه برنامه ای برای سال آتی دارید؟

اهمیت شرکت گلتاش در شاخص های بهره وری بوده و این شرکت به این شاخص بسیار توجه می کند به گونه ای که هزینه های مصرف انرژی شرکت کاهش داشته و این روند در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت. از جمله مهمترین برنامه های اجرا شده شرکت می توان به نوسازی ساختمان اداری، ساخت ۴۰۰ عدد باکس پالت فلزی در راستای  استفاده بهینه از فضای انبار و راه اندازی خط تولید بطری اشاره کرد.

۷- بازارهای صادراتی شرکت گلتاش کجاست؟

شرکت گلتاش معمولا بازارهای صادراتی خود را افغانستان و عراق قرار داده و از آن جایی که هزینه حمل صادراتی بالا خواهد بود هدف ما صادرات به کشورهای همسایه است. کشورهای CIS به این علت که تحت تاثیر کالاهای ترکیه هستند ما چندان صادراتی به این کشورها نداریم. عراق کشور بسیار با پتانسیلی برای صادرات محسوب می شود. بازار جنوب عراق تقریبا بزرگتر از کشورهای CIS است و تقاضا در این منطقه بسیار بالاست. برنامه ما برای صادرات در سال آتی رشد ۲۰ درصدی صادرات به نسبت سال گذشته تخمین زده شده است.

خبر انتخاب شده برای شما

منصور یزدی زاده گفت: در حال حاضر ارزش سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در بورس به دلیل افزایش نرخ ارز بهبود یافته است.
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.