2067, 20, 2223, 
گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل پاکسان درخصوص افزایش نرخ و بودجه سال آیندهReviewed by سایت رادیوسهام on Feb 26Rating: 5.0گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل پاکسان درخصوص افزایش نرخ و بودجه سال آیندهگفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل پاکسان درخصوص افزایش نرخ و بودجه سال آینده
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل پاکسان درخصوص افزایش نرخ و بودجه سال آیندهشرکت پاکسان در سال مالی گذشته توانست حدود ۹۹ درصد از پیش بینی مقداری و بالای ۱۰۰ درصد از بودجه ریالی خود را محقق سازد. بازار رقابتی ایران حضور در صنعت شوینده را برای تولید کنندگان داخلی بسیار دشوار کرده، اما شرکت پاکسان با سیاست های درست خود توانست در این بازار بسیار موفق عمل کند و سهامداران خود را راضی نگه دارد. رادیوسهام با محمدرضا حیدری ملایر مدیرعامل پاکسان در خصوص برنامه ها و چگونگی روند حرکت شرکت گفتگو کرده است. این گفتگو را می خوانید.

۱- دلیل پیشرفت کم صنعت شوینده در ایران چیست؟

تولید کنندگان و واردکنندگان محصولات خارجی در بازار ایران کار برای محصولات داخلی دشوار کرده است.  از طرفی رکود اقتصادی نیز در جامعه حکم فرماست ادامه این رکود نیز کار را با سختی رو به رو کرده، توسعه فروشگاه های زنجیره ای در کشور و همچنین ارائه تخفیفات گسترده به مصرف کنندگان ورود به بازاری رقابتی را برای ما ایجاد کرده است، مورد دیگر که می توان به آن اشاره کرد افزایش فشار تبلیغاتی در تمامی صفوف بوده که به عنوان عاملی برای پیشرفت کم صنعت شوینده دانست. البته شرکت پاکسان توانسته در شرایط رقابتی هم موفق عمل کند و فروش خوبی را به ثبت برساند.

حتما بخوانید :  کم‌نوسانی بازارها در شروع هفته

۲- برنامه های شرکت برای ادامه سال و ادامه روند سوداوری چیست؟

شرکت پاکسان رتبه سوم تولیدی در ایران از نظر توناژ تولیدی بوده و توانسته بودجه مقداری خود را در سال گذشته به اندازه ۹۹ درصد پوشش دهد و این در حالی است که بودجه ریالی شرکت در سال گذشته به اندازه ۱۰۱ درصد محقق شد. از جمله برنامه های شرکت می توان به ارتقای سهم بازار مطابق با برنامه استراتژیک شرکت است. تجهیز کامل مجموعه پاکسان برای مواجهه با شرایط اقتصادی پس از تصویب برجام نیز از دیگر برنامه های شرکت برای تصویب روند سوداوری شرکت است. شرکت در نظر دارد تا هر گونه اقداماتی که منجر به رشد سوداوری و افزایش فروش شرکت شود را در دست باشد.

۳- افزایش قیمت محصولات در سال جدید اتفاق نخواهد افتاد؟آخرین بار چه مقدار افزایش یافت؟

افزایش قیمت محصولات طی سال به اندازه حدود ۱۵ درصد افزایش یافت، افزایش مجدد قیمت محصولات نیز نمی تواند به سرعت صورت گیرد. ما افزایش قیمت را باید از سازمان مربوطه بگیریم. تلاش ما برای افزایش قیمت وجود دارد اما این دلیل بر قطعی شدن این موضوع نیست. به هر اندازه که افزایش قیمت محصولات وجود داشته باشد می تواند افزایش قیمت مواد اولیه نیز وجود داشته باشد.

۴- چه چیزی منجر به افزایش قیمت سهام در بازار خواهد شد؟

بالا رفتن قیمت موجودی ها و همچنین بالا رفتن نرخ ارز منجر خواهد شد تا قیمت سهام در بازار رشد کند. عملیات شرکت نیز به طور بنیادی از رشد قیمتی سهام پیروی می کند. تمام تلاش شرکت پاکسان در جهت افزایش راندمان و کارایی بازار فروش شرکت و همچنین افزایش سوداوری شرکت است.

حتما بخوانید :  برنامه « والبر » برای « پخش »

۵- آیا شرکت فعالیت جدیدی در سال جاری و آتی دارد؟

شرکت در بخش محصولات صنعتی کارهای بزرگی را صورت داده و خواهد داد. توسعه این محصولات منجر به ایجاد حاشیه سود خوب برای شرکت خواهد شد. ضمن اینکه در نظر داریم تا در اواخر دوره مالی قیمت محصولات پودری مان را بالا ببریم. این موضوع بسیار به نفع شرکت خواهد بود.

۶- چرا شرکت های ایرانی نمی توانند مانند شرکت های خارجی بفروشند؟ حضور در بازار رقابتی ایران به چه صورت است؟

متاسفانه محصولات خارجی از سازمان حمایت از مصرف کننده برای افزایش قیمت اجازه نمی گیرند. سیستم قیمت گذاری خارجی ها بر روی محصولات رشد قیمتی و سپس در نظر گرفتن تخفیف زیاد برای محصولاتشان است. این موضوع مشتریان را جذب می کند. البته در سال آتی نیز قیمت گذاری بهتر خواهد شد. این محصولات نیز وارد پروسه قیمت گذاری جدید خواهند شد.

۷- افزایش صادرات در شرکت نیز وجود خواهد داشت؟

مقدمات افزایش صادرات به کشورهای دیگر چیده شده اما ما تنها به کشورهایی می توانیم وارد کنیم که استانداردهای ایران برای این صنعت را قبول داشته باشند. در کشورهای ای آی ای نیز می توانیم وارد شویم اما در این بازارها رقیب ما ترکیه است.

۸- با توجه به فروش سه ماهه اول سال جدید مالی آیا می توان گفت بودجه سال جدید شرکت بسیار محتاطانه بسته شده است؟

اصولا شوینده ها در شش ماهه دوم سال با شش ماهه اول سال مقدار فروششان متفاوت است. ما مقدار فروشی را می گیریم که متوسط فصلی باشد. مصرف محصولات شوینده ماهانه نیست بلکه فصلی بوده و با توجه به فصل ها متفاوت می شود. بودجه محتاطانه بسته شده و براساس واقعیات است. نمی توان به سهامدار قول دست نیافتنی داد. اما چنانچه تغییر قابل توجهی اتفاق افتد تعدیلات ما روانه سامانه رسمی بورس خواهد شد.

حتما بخوانید :  شفاف سازی پیش بینی درآمد هر سهم "سیلام"

۹- افزایش نرخ ارز چه تاثیر بر مجموعه پاکسان دارد؟

با افزایش نرخ ارز ما دلیل محکمتری برای افزایش قیمت محصولات خواهیم داشت و این اتفاق خواهد افتاد. جریان فروش شرکت یکنواخت نیست.

خبر انتخاب شده برای شما

وزارت صنعت با افزایش ۱۲ درصدی قیمت سیمان موافقت کرد
شرکت سیمان ایلام زیان ۱۰ ماهه در سال مالی منتهی به ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷، را مبلغ ۱۲۶ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال و زیان ۱۲ ماهه تا پایان سال مالی ذکر شده را مبلغ ۱۳۸ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال پیش بینی کرد.
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.