2067, 20, 2223, 
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (۱ votes, average: 5٫۰۰ out of 5)
Loading...

گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل لعابیران درخصوص برنامه‌های شرکت برای افزایش صادرات محصولاتشرکت لعابیران به علت رکود در بازار ساخت و ساز با کاهش فروش مواجه شد، ضمن این که مشتریان این شرکت اغلب شرکت های فعال در صنعت کاشی بوده که این شرکت ها نیز با مشکل نقدینگی رو به رو بوده اند که مسلما این موضوع نیز بر روی شرکت لعابیران نیز تاثیر منفی می گذارد. این مجموعه در سال ۹۵ توانست برای اولین بار بازار صادراتی را در اختیار بگیرد. با این موضوع فروش شرکت در سال های آتی بیشتر خواهد شد. این شرکت کوره های تولیدی خود را بازسازی خواهد کرد تا از این طریق بهای تمام شده شرکت کاهش یابد. رادیوسهام به گفتگو با حمیدرضا نعمتی مدیرعامل این شرکت پرداخت که آن را می خوانید.

۱- مشکل اصلی شرکت لعابیران هزینه های مالی بالای این شرکت است، برای آن، چه چاره ای اندیشیده اید؟ آیا شرکت سیاستی برای کاهش این هزینه ها دارد؟

مدیریت هزینه ها یا کاهش بهای تمام شده شرکت از جمله وظایف هیئت مدیره به حساب می آید، به جز هزینه های مالی سایر هزینه ها نیز باید کاهش یابند از جمله هزینه سربار و پرسنل که مسلما در شرکت لعابیران هدفمند خواهد شد. شرکت لعابیران برای کاهش هزینه های مالی نیز در نظر دارد تا تسهیلات خود را به تسهیلات با نرخ کمتر تبدیل کند. یعنی تسهیلات ما با نرخ بالای ۲۵ درصد به تسهیلات با نرخ ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. تاثیر این موضوع در هزینه های مالی شرکت و در سال ۹۶ دیده خواهد شد. البته شرکت باید با کمک سهامدار عمده به تسویه بدهی ها تا پایان شهریور اقدام کند. در این صورت تسهیلات با نرخ کمتر در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید :  شفاف سازی پیش بینی درآمد هر سهم "سیلام"

۲- برنامه شما برای افزایش صادرات محصولات چیست؟

شرکت لعابیران برای اولین بار در تاریخ کشور توانست لعاب را به خارج از کشور صادرات کند. این محصول تاکنون صادر نشده بود و شرکت لعابیران توانست برای اولین بار این کار را انجام دهد. شرکت لعابیران در سال ۹۵ اولین صادرات محصولات خود به ترکیه را انجام داد، این موضوع با زحمت فراوان و تلاش های شبانه روزی تیم مدیریت شرکت انجام شد. رقابت در ترکیه بالا بوده و جذب این بازار، کار بسیار دشواری است اما خوشبختانه لعابیران توانست در سال ۹۵ قراردادی با ترکیه در حدود ۵ میلیون یورو منعقد نماید.، این میزان صادرات در سال ۹۶ رشد خواهد داشت. در نظر داریم تا رشد صادراتی شرکت به میزان ۸۰۰ تن در ماه افزایش یابد. این هدف ما برای صادرات به ترکیه است. در حال حاضر این میزان صادرات به اندازه ۳۰۰ تن سفارش است.

۳- آیا غیر از ترکیه به سایر کشورها برای صادرات فکر می کنید؟

بله، شرکت لعابیران به سایر کشورها برای صادرات نیز می اندیشد. هدف بعدی شرکت لعابیران برای صادرات، کشورهای شرق اروپا خواهد بود. این موضوع تا پایان سال جاری محقق خواهد شد و ما به ترکیه اکتفا نمی کنیم. از جمله کشورهای مورد نظر ما اوکراین، روسیه و چک است.

حتما بخوانید :  دیده‌بان بورس سه‌شنبه (20 آذر)

۴- مواد اولیه شرکت از داخل تامین می شود یا وارداتی است؟

شرکت لعابیران اغلب مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین می کند.

۵- این شیوه تامین مواد اولیه تغییر خواهد کرد؟

شرکت در نظر دارد تا تامین مواد اولیه خود را کم کم به سمت تامین از داخل سوق دهد. در سال گذشته این تغییر صورت گرفته و در سال ۹۶ نیز ده درصد دیگر از مواد اولیه از وارداتی به داخل تغییر خواهد کرد.

۶- برای کاهش مطالبات از شرکت های کاشی اصفهان و صنعتی رویال نوین چه اقدامی انجام داده اید؟

شرکت لعابیران برای وصول مطالبات خود از این شرکت ها اقدامات زیادی انجام داد. اصل مطالبات شرکت صنعتی رویال نوین به طور کامل تسویه شده و تنها خسارت تاخیر دیون باقی مانده که برای این موضوع هم در نوبت توقیف اموال هستیم. در مورد مطالبات شرکت کاشی اصفهان نیز اقدامات زیادی شد، اقدامات قانونی و شکایت نیز انجام شد. طی اقدامات ما از ۱۶٫۵ میلیارد تومان مطالبات شرکت حدود ۸٫۵ میلیارد تسویه شده و از ۸ میلیارد باقی مانده نیز به اندازه ۲٫۳ میلیارد وثیقه ملک گرفتیم. روند وصول مطالبات شرکت ادامه نیز دارد.

۷- مصرف مواد اولیه شرکت در ماه چقدر است؟

میزان مصرف ماهانه شرکت لعابیران در ماه به اندازه ۴ میلیارد تومان است.

حتما بخوانید :  بانک های بورسی ای که مجوز اعطای تسهیلات گرفتند

۸- برنامه شما برای افزایش سرمایه به چه صورت است؟ آیا این هدف در شرکت وجود دارد؟

بله در نظر داریم تا افزایش سرمایه ای به اندازه ۱۰۰ درصد از محل سود انباشته را در شرکت ترتیب دهیم.

۹- برنامه های آتی شرکت را نام ببرید؟

اتخاذ فروش تهاجمی، تقویت در مهندسی بازرگانی، تسویه مطالبات شرکت، مدیریت هزینه ها و کاهش بهای تمام شده، کاهش هزینه های مالی، افزایش صادرات و افزایش فروش از جمله برنامه های آتی شرکت محسوب می شود.

۱۰- از جمله دلایل کاهش فروش در سال ۹۵ چند مورد را نام ببرید؟

کاهش ارسال محصول، کاهش مواد اولیه در بازار خصوصا اکسید روی، نیترات و پتاسیم که شرکت مجبور به کاهش فروش شد، تغییر سبد محصولات شرکت متناسب با نیاز مشتریان و کمتر شدن مشتریان برای محصولات شرکت از جمله دلایل کاهش فروش شرکت در سال ۹۵ محسوب می شود.

خبر انتخاب شده برای شما

منصور یزدی زاده گفت: در حال حاضر ارزش سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در بورس به دلیل افزایش نرخ ارز بهبود یافته است.
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.