تاریخ: ۲۱:۱۹ :: ۱۳۹۶/۱۰/۲۳

2067, 
ارز مبادله‌ای بیشتر قطعه‌سازان خودرو حذف شدReviewed by سایت رادیوسهام on Jan 13Rating: 4.0ارز مبادله‌ای بیشتر قطعه‌سازان خودرو حذف شدارز مبادله‌ای بیشتر قطعه‌سازان خودرو حذف شد
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

ارز مبادله‌ای بیشتر قطعه‌سازان خودرو حذف شد

محمد شهپری با بیان اینکه طی روزهای اخیر بخش عمده‌ای از ارز مبادله‌ای صنعت قطعه‌سازی حذف شده است، اظهار داشت: طبق اطلاعات به دست آمده از بانک مرکزی، ارز مبادله‌ای کل صنعت قطعه‌سازی طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده حذف خواهد شد و همه تولیدکنندگان موظف به استفاده از ارز آزاد خواهند بود که این مسئله قیمت تمام‌شده تولید قطعات را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب در راستای تک‌نرخی شدن ارز، تعرفه‌هایی که مشمول دریافت ارز مبادله‌ای می‌شدند به ارز آزاد تبدیل شده‌اند و تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود باید از ارز آزاد ۴۴۰۰ تومان استفاده کنند.

به گفته وی، برخی تولیدکنندگان قطعات حدود ۸۰ درصد ارز مورد نیاز خود را برای خرید مواد اولیه از طریق ارز مبادله‌ای تأمین می‌کردند که حالا باید ارز آزاد را جایگزین آن کنند.

شهپری در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه داخلی مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی طی ماه‌های اخیر، گفت: تولید این مواد عمدتاً توسط واحدهای دولتی صورت می‌گیرد که در این مورد می‌توان به افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت محصولات فولاد مبارکه و همچنین محاسبه قیمت مس و آلومینیوم بر اساس قیمت جهانی و محاسبه با نرخ ارز آزاد اشاره کرد. در عین حال، قیمت مواد پتروشیمی نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

حتما بخوانید :  دلیل درج نماد وپسا در تابلو ج بازار پایه و درخواست سهامدار عمده

وی با بیان اینکه در حال تهیه گزارشی درباره قیمت تمام‌شده مواد اولیه صنعت قطعه‌سازی و تأثیرگذاری نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه داخلی بر تولیدات این صنعت هستیم، گفت: این گزارش را به شورای رقابت ارائه خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: اگر شورای رقابت مانع از افزایش خودرو شود، وضعیت صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی بدتر از شرایط فعلی خواهد شد.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان در ادامه درباره تعیین تعرفه‌های جدید برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی نیز گفت: در حال تهیه پیشنهادی برای ارائه به معاون وزیر صنعت هستیم که بر این اساس تعرفه واردات مواد اولیه حداقل ۵ درصد کاهش یابد.

وی تأکید کرد:‌ اگر قرار است صنعت قطعه‌سازی به حیات خود ادامه دهد، باید اقداماتی جهت تسهیل تولید و کاهش قیمت تمام شده صورت گیرد.

منبع :فارس

خبر انتخاب شده برای شما

در این هفته بازدهی گروه خودرو معادل ۳ درصد رشد کرد و به ارتفاع ۱۷ هزار و ۳۳ واحد رسید. این درحالی بود که معاملاتی کم رمق و غالبا متعادل و منفی را نظاره گر بودیم.
همچنین می توانید فایلهای دوره آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا از تلگرام دانلود کنید.