2067, 2068, 
گزارش مجمع عمومی فوق العاده شرکت خاورReviewed by سایت رادیوسهام on Mar 10Rating: 4.0گزارش مجمع عمومی فوق العاده شرکت خاورگزارش مجمع عمومی فوق العاده شرکت خاور
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

گزارش مجمع عمومی فوق العاده شرکت خاور

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خبر داد که این شرکت در سال اول طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ١۴ هزار خودرو تولید می کند.

به گزارش رادیوسهام ، مجمع امروز شرکت ایران خودرو دیزل با حضور ۵۷ درصد از سهامدارن برای انتخاب اعضای هیات مدیره، در سالن اجتماعات شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد.

هیات رییسه:

عبدالعلی صالحی به‌عنوان رئیس مجمع

مرتضی الهویی به‌عنوان ناظرمجمع

محمد نیکفر ناظرمجمع

غلامرضا چنانه به‌عنوان منشی مجمع

*دلیل زیان سال ۹۶ به روایت مدیرعامل*

علیرضا ساجی مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در جلسه مجمع عمومی فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره در جمع سهامدارن شرکت گفت: قرار بر این بوده که قرار داد همکاری با شرکت بنز در سال ۹۶ انجام شود که به دلایلی به سال ۹۷ موکول شد و احتمالا در اردیبهشت و خرداد منعقد می شود.

وی گفت: سال ۹۶ تفاهم نامه ای امضا شده است که البته به منزله امضای قرار داد نیست.

ساجی در مورد مشکلات سال ۹۶ شرکت و دلایل عدم انعقاد قرار داد در شرکت گفت: به طور کلی ما از نظر استاندارد مشکل داشتیم که عمده مشکل ما در جهت عدم قرار داد با بنز و هیوندای بوده که سعی کردیم این شرکت ها را برگردانیم.

حتما بخوانید :  مسیر متفاوت بازارهای داخلی

وی گفت: در همین راستا نیز ۱۰۰محصول از هیوندای تولید شده و۲۰۰محصول در گمرک است.

ساجی در مورد خروج از ماده ۱۴۱ نیز توضیح داد: با توجه به زیان انباشته ۱۸۰۰میلیارد تومانی، به سرعت نمی توانیم مراحل رشد سود را طی کنیم اما، امیدواریم به آرامی این اتفاق بیفتد.

ساجی گفت: شرکت با تجدید ارزیابی از زیان انباشته خارج نمی شود، ما باید از راه تولید و مذاکرات و تسهیلات بانکی از زیان خارج شویم. به هر حال این موضوع کمی زمان نیاز دارد. افزایش سرمایه از چند محل باید اتفاق بیفتد چرا که به هر حال ۴هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

او گفت: تا آبان ماه سال جاری به دلیل عدم وجود استاندارد های ۸۵ گانه؛ هیچ محصولی را تولید نکردیم. دلیل اصلی زیان سال ۹۶ همین بوده و شرایط تولید با شرایط استاندار همخوانی نداشته است.

ساجی در مورد طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشوری گفت: در طرح ناوگان حمل و نقل ، سهم ایران خودرو دیزل از همه بیشتر است. سال اول یعنی سال ۹۷ معادل  ۱۴هزار دستگاه تولید خواهد شد.

وی در مورد خرید «چرخشگر» توسط شرکت زد اف آلمان توضیح داد: در مورد خرید چرخشگر توسط زد اف آلمان ، نمی توان نظری داد چراکه مشخص نیست مناسبات  کشورها چگونه خواهد بود.

وی افزود: مشخص نیست چه کسی چرخشگر را می خرد، ما هم اطلاعی نداریم. امیدواریم زد اف آلمان باشد، ما هم خوشحال می شویم.

حتما بخوانید :  وضعیت "ذوب" بعد از تحریم چه می شود

ساجی گفت: در مورد عدم حمایت سرمایه گذاری سمند هم نمی توان گفت بفروشید یا بخرید. این برنامه سیاست خود شرکت است ولی ما به عنوان مدیر عامل و هیات مدیره نقشی در خرید و فروش سهام نداریم.

ساجی در پاسخ به این سوال که آیا قول می دهید به سرنوشت پلی اکریل دچار نشوید و تا تیر ماه به تعلیق نروید؟ گفت: ما امین شما هستیم و تلاش می کنیم این اتفاق رخ ندهد.

*پرسش سهامداران و پاسخ مدیران شرکت*

*منابع مالی برای طرح نوسازی ناوگان فرسوده در “خاور” از چه محلی تامین می شود؟

قرار است ۵۰درصد از طریق دولت تامین شود و ۵۰درصد هم توسط خریدار تامین می شود . همچنین قرار است از طریق صندوق ذخیره ارزی کمک هایی انجام شود که باید مصوبه مجلس در این خصوص دریافت شود.

*آیا برای سال۹۷سهامداران خاور با اجرای این طرح می توانند خوشبین به سودآور شدن شرکت باشند؟

به زودی شاهد سود آوری نخواهیم بود اما تلاش می کنیم با دریافت تسهیلات و سایر روش ها از زیان خارج شویم.

*آیا زد اف المان واقعا برای خرید چرخشگر وارد مذاکره شده بود و به خاطر تهدید ترامپ کنسل شد؟

هیچ چیز مشخص نیست امیدواریم که زد اف آلمان خریدار باشد. ما فعلا فقط عرضه کننده هستیم .

*مصوبات مجمع*

در این جلسه اعضای هیات مدیره قبل دوباره انتخاب شدند.

حتما بخوانید :  طرح کردن تسویه‌ ارزی مانعی برای عرضه نفت در بورس است

شرکت ایران خودرو، شرکت سرمایه گذاری سمند، شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو(سهامی خاص)، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو دیزل وشرکت تاپ سرویس  اعضای حقوقی گذشته ایران خودرو دیزل بودند.

منبع: بورس۲۴

خبر انتخاب شده برای شما

پیش بینی ۱۰۱ نفر از بزرگان بازار طلا و ارز از آینده قیمتی آن ها
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.