2067, 2068, 
گزارش مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده خبهمنReviewed by سایت رادیوسهام on Aug 5Rating: 4.0گزارش مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده خبهمنگزارش مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده خبهمن
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

گزارش مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده خبهمن

مجمع سالانه و فوق‌العاده گروه بهمن در حالی برگزار شد که هیات مدیره تدابیر شرکت برای بعد از دور اول تحریم‌های جدید آمریکا را چارچوب‌بندی کرده و قصد دارد در قالب برنامه‌های مدیریت در سال ۹۷ به اجرا بگذارد.

تاریخ مجمع: دوشنبه ۲۵ تیرماه سال ۹۷

درصد حضار: ۷۷ درصد

اعضای هیات رئیسه:

آقای قنبری (رئیس مجمع– نماینده سرمایه‌گذاری اندیشه فردا)

آقای جوانگروه (ناظر اول- نماینده فن‌پردازان بهمن)

آقای ضرابیان (ناظر دوم- نماینده توسعه انرژی هور)

خانم قربانی (دبیر)

آقای پورزرین (مدیرعامل)

– تقسیم سود: ۲۰ تومان از ۲۰٫۵ تومان سود سال ۱۳۹۶

– اعضای هیات مدیره به شرح زیر به مدت دو سال ابقا شدند:

ویسمن موتور

فن‌پردازان بهمن

سرمایه‌‌گذاری اندیشه فردا

سرمایه‌گذاری توسعه انرژی هور

بازرگانی تجاری آذرآبادگان ماد پارت ارس

– در مجمع فوق‌العاده قرار بود درباره تطابق اساسنامه با نمونه اساسنامه بورسی تصمیم‌گیری شود که با توجه به سیاست سهامداران مبنی بر طی فرآیند ۶ ماهه ادغام «بهمن موتور» با «گروه بهمن» و تغییر طبقه‌بندی از سرمایه‌گذاری به خودرویی فعلا مسکوت ماند. نماینده بورس گفت در سال ۱۳۹۲ سازمان مجوز خروج بهمن موتور از گروه بهمن را داده است و برگشت آن نیاز به مجوز بورس دارد. نهایتا قرار شد حداکثر تا مجمع سالانه بعدی، سازوکاری برای تبدیل ساختار گروه بهمن به شرکتی خودروساز و تغییرات الزامی اساسنامه آن صورت گیرد.

به گزارش رادیوسهام ، «گروه بهمن» (خبهمن) در سال ۱۳۳۱ با نام اولیه «شرکت سهامی ایران خلیج کو» تاسیس شد و در سالهای اولیه اقدام به تولید وانت ۳ چرخ مزدا می کرد. خبهمن در سال ۱۳۷۲ وارد بورس اوراق بهادار شد. سهام شناور گروه بهمن در بازار سرمایه حدود ۳۱ درصد می‌باشد.

گزارش مدیرعامل

۱- مدیرعامل سال ۱۳۹۶ را سال جهش دوباره صنعت خودرو کشور با رشد ۱۴ درصدی تولید دانست. ظرفیت تولیدی گروه بهمن ۱۱۰ هزار دستگاه انواع خودرو با محصولات متنوع و طبقات مختلف قیمتی می‌باشد.

۲- در سال‌های قبل گروه‌های انرژی (نفت و پتروشیمی) و خدمات هم به رشته‌های کاری گروه بهمن اضافه شد که نتوانست چندان اوج بگیرد. در دوره جدید مجددا تمرکز را بر خودرو قرار داده و قصد ادغام مجدد «بهمن موتور» در گروه بهمن و بازگرداندن آن به زمینه فعالیت خودرویی به جای سرمایه گذاری را داریم.

۳- شرکت «بهمن موتور» در گروه بهمن به ساخت خودروهای سواری، وانت، ون و شاسی بلند اختصاص دارد. تعداد خودروهای سواری تولیدی در سال ۱۳۹۶ به ۳۲ هزار دستگاه رسید که سال گذشته ۲۵ هزار تا بود و رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد. فروش خودروهای بهمن موتور در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۶ هزار دستگاه بود که برای سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰ هزار دستگاه پیش بینی شده است. در «بهمن موتور» زمین مجاور (شرکت کابلسازی ایران) کارخانه برای توسعه خریداری شد.

۳- تولید زیرمجموعه بورسی «بهمن دیزل» (خدیزل) خودروهای کار، شامل کامیون و کمپرسی و مینی‌بوس است. خدیزل در کامیون و کمپرسی ۶ درصد از سهم بازار و در مینی‌بوس ۳۶ درصد از سهام بازار داخل را دارد. در «بهمن دیزل» با خرید زمین مجاور کارخانه، ساخت اداره تحویل و سالن «کاربری‌سازی کامیونت» در آن آغاز شد. (کاربری سازی عبارتست از ساخت یخچال یا جرثقیل و یا سایر کاربری ها و اتصال آن به کامیونت است).

 ۴- شرکت سیبا موتور که ۵۱ درصد مالکیت آن در اختیار گروه بهمن و ۴۹ درصد بقیه در اختیار تراکتورسازی ایران (تایرا) است به تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین اختصاص دارد. سیباموتور ۱۰ درصد سهم کشنده‌ها و ۸ درصد سهم کامیونت را در بازار ایران دارد.

۵- گروه بهمن در شرکت «سیمان غرب» (سغرب) با مالکیت ۷ درصدی یک عضو هیات مدیره دارد.

۶- ساخت جاده تست به مساحت ۶۳ هزار مترمربع از اقدامات انجام شده در گروه بهمن بود.

۷- تمرکز واحدهای ستادی گروه بهمن در یک مکان و آزاد کردن تمام ساختمانهای داخل شهر از اقدامات انجام شده پس از تغییر سهامدار عمده بوده است. استفاده از سیستم باز جهت فضای اداری برای بالابردن بهره‌وری از اقدامات دیگر مدیریت در گروه بوده‌است.

۸- «شرکت صنایع ایران» به تولید قطعات برای گروه بهمن اشتغال داشته و با خرید زمین مجاور کارخانه در شهرک صنعتی البرز برای ارتقای زیرساخت‌های تولید قطعات کرده است. ساماندهی و توسعه انبارهای مرکزی قطعات در این طرح توسعه مورد نظر است.

 ۹- محصولات سواری و کامیون و کامیونت گروه در ارزیابی کیفی ۴ ستاره و مینی‌بوس های تولیدی گروه ۳ ستاره بوده‌اند.

حتما بخوانید :  خانه تکانی احتمالی در « قشیر »

۱۰- اقدامات صورت گرفته در گروه به شرح زیر اعلام گردید:

– تمرکز بر کسب و کار خودرو و اصلاح سبد دارایی‌های گروه با ادغام یا فروش شرکت‌های زیان‌ده یا کم‌بازده و املاک مازاد

– افزایش تولید تا ظرفیت اسمی

– عمق بخشی به ساخت داخل محصولات از جمله تولیدات HAVAL , FAW

– حفظ رهبری بازار تولید خودروهای سبک تجاری (کامیونت)

– قرار گرفتن جایگاه در بین ۳ تامین‌کننده اصلی خودروهای سنگین (کشنده)

– رسیدن به جایگاه اولین تامین‌کننده خودروهای مسافری مینی‌بوس

– دستیابی به سود ۲۸۵ میلیارد تومانی

– حفظ جایگاه نخست سهم بازار با ۵۴ درصد در کامیونت

۱۲- نموداری برای مقایسه گروه بهمن با ایران‌خودرو و سایپا نمایش یافت که سود خالص از سال ۱۳۹۰ را برای این سه شرکت خودروساز بورسی نشان می‌داد. درحالیکه از سال ۱۳۹۰ دو شرکت مزبور زیانده بودند گروه بهمن همیشه سود‌ده بوده است. مدیرعامل اظهار امیدواری کرد که این دو خودروساز هم با بالا ردن بهره‌وری به جایگاه مناسب برسند. البته مدیرعامل در جای دیگری وقتی میزان تولید سواری در گروه بهمن را با ایران خودرو و سایپا مقایسه کرد، آرزو کرد که روزی گروه بهمن به جایگاه آنها (از جهت تیراژ) نزدیک شود.

۱۳- فروش کل گروه بهمن ۲٫۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ بود که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان ۳۰ درصد رشد نشان می دهد. در زیرمجموعه‌ها «بهمن موتور» رشد فروش ۷۱ درصدی، «بهمن دیزل» رشد فروش ۲۱ درصدی و «سیبا موتور» رشد فروش ۱۸ درصدی داشته است.

۱۴- «بهمن لیزینگ» در سال ۱۳۹۶ توانست حدود ۱۰۰ دستگاه خودرو را به روش لیزینگ به فروش برساند. شرکت «سرمایه گذاری بهمن» که در زمینه خرید و فروش سهام فعالیت می کند به خاطر وضعیت بازار سرمایه سود ۳۳ میلیارد تومانی کسب کرد که (۱۹) درصد کمتر از سال قبل بود. گروه بهمن در «بیمه ملت» (ملت) حدود ۲۰ درصد سهم دارد که سود سال ۱۳۹۶ آن تقریبا ۲ برابر سال قبل شد.

۱۵- برنامه های مدیریت برای سال ۱۳۹۷ عبارتست از:

– تولید محصول FAW X4O در سال ۱۳۹۷

– تولید مدل جدید محصول شاسی بلند هاوال یعنی H6 از آبان ماه و مدل H9  از مردادماه ۱۳۹۷

– تکمیل ساخت انبار مسقف

– بروزآوری و ارتقای تجهیزات و زیرساخت‌های تولید از جمله افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه‌ها

– ایجاد خط رنگ شرکت «بهمن دیزل» که در مرحله مطالعات فنی جهت اجرا می‌باشد.

– بهسازی سالن‌ها و خطوط تولیدی بهمن‌موتور

– تولید مینی‌بوس مکسوس

– توسعه محصولات ایسوزو که در حال مطالعه جهت ورود محصولات با گیربکس اتوماتیک از این برند هستیم.

– ایجاد خط مونتاژ شاسی در سیباموتور با ظرفیت روزانه ۲۳ دستگاه سبک و سنگین

– توسعه کامیونت Tiger-V و ارتقای آنها تا پایان سال ۱۳۹۷

– واگذاری املاک مازاد گروه.

گزارش حسابرس: مشروط (با ۶ بند شرط)

بند ۴ (بند شرط) مطالبات راکد و سنواتی و اسناد واخواستی (برگشتی) گروه مجموعا ۳۸٫۱ میلیارد تومان است که ۴٫۷ میلیارد تومان برای آن ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول در نظر گرفته شده است. در شرکت فرعی «بهمن دیزل» هم در سال مورد گزارش ۲۴٫۱ میلیارد تومان ذخیره بابت مطالبات و موجودی مواد و کالا در حساب‌ها منظور شده است.

گفته شد در روش‌های فروش فعلی مخاطرات دیده شده و این موارد مربوط به سنوات قبل است. در بهمن دیزل ۱۲٫۵ میلیارد تومان مربوط به موجودی مواد و کالاست که با توجه به احتمال تحریم مجدد ممکن است قابل بازیافت باشد و بقیه (کمتر از ۱۲ میلیارد تومان) بابت مطالبات سنواتی بوده است.

بند ۵ (بند شرط) بابت ۱۴٫۸ میلیارد تومان مطالبات از شرکت سرمایه‌گذاری سایپا (وساپا) ۴۰۰ میلیون سهم شرکت سایپا (خساپا) به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تملیک و به یکی از شرکت‌های فرعی منتقل شده است.

بابت این مطالبات در زمان مدیریت قبلی سایپا، تحویل خودروهای سایپا دیزل را پیشنهاد دادند که چندان مناسب نبود و مجبور شدیم اقدام به تملیک سهام کنیم. پس از ضبط سهام شرکت سایپا شکایت کیفری از ما کرده‌اند که دیروز دادگاه داشتیم و پیگیر خواهیم بود.

نماینده بورس درباره تفاوت مبلغ طلب و آنچه ضبط شده پرسید که مدیرعامل گفت براساس ارزش زمانی مبلغ ۱۴٫۸ میلیارد تومان مقدار ۴۰ میلیارد تومان سهام تملیک کرده‌ایم. در متن قرارداد هم به جرایم حاصل از تاخیر در پرداخت اشاره شده و بر این اساس اقدام کرده‌ایم.

بند ۶ (بند شرط) شرکت اصلی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت بورسی خود، مبلغ ۴۵٫۵ میلیارد تومان و برای سرمایه‌گذاری در شرکت بازرگانی «کارآمد پویا ابریشم» مبلغ ۴۵ میلیارد تومان کاهش ارزش انباشته شناسایی نموده است.

مدیرعامل گفت براساس نظر کارشناسی یکی از شرکت‌های تامین سرمایه این ذخیره گرفته شده و در صورت ایجاد تفاوت بین بهای تمام شده و ارزش سهام، تعدیلات لازم مجددا صورت می‌گیرد. کاهش ارزش در شرکت فرعی عمدتا مربوط به بانک تجارت و برخی از سهام دیگر مانند گروه بهمن بوده است.

حتما بخوانید :  دیده‌بان بورس سه‌شنبه (۲۲ آبان)

بند ۷ (بند شرط) در جریان تهیه صورت‌های تلفیقی، محاسبه سرقفلی و سهم اقلیت گروه مطابق استانداردهای حسابداری صورت نگرفته است.

خود حسابرس گفت رفع این بند هزینه و زمان زیادی نیاز دارد که معمولا شرکت‌ها اجرای آن را به صرفه و صلاح خود نمی‌دانند.

بند ۸ (بند شرط) در تهیه صورت‌های مالی تلفیقی برای دو شرکت فرعی «رسپکت» و «توسعه قوای محرکه تیوان» از صورت‌های مالی حسابرسی شده استفاده نشده است.

مدیرعامل گفت شرکت رسپکت متوقف است و قصد انحلال آن را داریم. شرکت توسعه قوای محرکه تیوان در اولین سال فعالیت بوده است و صورت‌های مالی برای آن تهیه نشده بود که امسال تهیه شده است.

بند ۹ (بند شرط) در شرکت‌های فرعی بهمن دیزل و سیباموتور به ترتیب مبالغ ۱۹٫۱ میلیارد تومان و ۱۳٫۵ میلیارد تومان بابت ذخیره گارانتی و هزینه های خدمات پس از فروش در حسابها ثبت شده است.

گفته شد براساس بخشنامه وزارت صنعت این ذخیره گرفته شده و به اداره مالیات این هزینه را به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی می‌قبولانیم.

بند ۱۱ (تاکید بر مطلب خاص) برای سنوات قبل از ۱۳۹۵ در شرکت‌های گروه ۱۰٫۶ میلیارد تومان مالیات اضافه مطالبه شده است.

به گفته مدیرعامل پیگیری اعتراضات ادامه دارد.

بند ۱۲ (تاکید بر مطلب خاص) ۱۲ مورد از شرکت‌های فرعی گروه دارای عملیات مشخص و سودآوری در چارچوب موضوع فعالیت خود نبوده و دارای ۹۷٫۱ میلیارد تومان زیان انباشته هستند.

مدیرعامل گفت درحال بررسی شرکت‌های مزبور هستیم که عمده مبلغ زیان مربوط به سروش بهمن، ریخته‌گری و بازرگانی کارآمد پویا ابریشم است سعی داریم این دارایی‌ها را در بهترین وضعیت به فروش برسانیم. نماینده بورس گفت نسبت به سال قبل یک شرکت با ۸ میلیارد تومان زیان اضافه شده است که مدیرعامل گفت مربوط به شرکت «توسعه قوای محرکه تیوان» است که به تازگی خریداری شده و در حال ایجاد خط تولید و سرمایه‌گذاری است که به مرور به سود خواهد رسید.

بند ۱۳ (تاکید بر مطلب خاص) اقدامات برای واگذاری دارایی‌های غیرجاری نگهداری شده برای فروش تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است.

در این مورد مدیرعامل گفت املاک کوچک مانند میدان هروی، دفتر سهروردی و ملک روبروی پارک ملت را واگذار کردیم. برای املاک بزرگتر صبر کرده‌ایم تا با افزایش کاذب(!) مسکن که اخیرا ایجاد شده آنها را به فروش برسانیم یا با دارایی‌های نقدشونده تهاتر کنیم.

پرسش و پاسخ

۱- وضعیت محصولات ژاپنی پس از تحریم‌های احتمالی چگونه خواهد بود؟

پاسخ: آقای ضرابیان که ۲۴ سال است در گروه حضور داشته و با شرکت‌های خارجی در ارتباط است گفت در برخی از موارد مشکلاتی پیش آمده است. پس از تغییر سهامداری از سپاه پاسداران به بخش خصوصی، مدارک لازم برای شرکای تجاری فرستاده شده است. ناظر دوم گفت گروه بهمن سابقه همکاری ۶۰ ساله با مزدای ژاپن دارد که به طور قطع ادامه خواهد یافت. با ایسوزو هم همکاری ادامه دارد و مشکلات اخیر عمدتا بانکی است. البته طی سال‌های اخیر اقدام به توسعه شرکای تجاری از کشورهای دیگر کرده‌ایم که مجموعا ما را از اتفاقات آتی کمتر از بقیه تاثیرپذیر می‌سازد. به اعتقاد مدیرعامل، سال ۱۳۹۷ سال بهتری برای گروه بهمن خواهد بود.

۲- چرا در حالی که شرکت «کارآمد پویا ابریشم» سهام بانک تجارت را می‌فروشد شرکت «پویا همگام» اقدام به خرید می‌کند؟

پاسخ: روزی ۳ تا ۴ میلیارد تومان از سهام بانک تجارت را با لابی و مذاکره فروختیم و به جایش سهام فولاد و مس خریدیم. البته ۷۰ میلیارد تومان از ۱۰۰ میلیارد تومان سهام باقی مانده است. خرید سهام بانک تجارت هم مربوط به تهاتر بوده و در واقع خریدی انجام نشده است.

۳- علت خرید سهم ایران خودرو توسط زیرمجموعه‌‌های شما چیست؟ آیا اینکار در راستای اهداف سهامدار عمده (کروز) در تصاحب ایران خودرو است؟

پاسخ: گرچه سرمایه ایران خودرو حدود ۱٫۵ برابر ماست، اما با تولید ۶۰۰ هزار خودرو عظمتی دارد که متاسفانه در بازار مورد استقبال قرار نمی‌‌گیرد (بنظر رسید مدیرعامل هم به ارزش سهام ایران‌خودرو برای خرید اشاره کرد و هم با مقایسه با گروه بهمن پایین بودن قیمت سهم خبهمن را توجیه کرد. برداشت نگارنده) با اعتراض مجدد سهامداران مدیرعامل گفت تمرکز ما بر روی صنعت خودرو است و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستیم و ایران‌خودرو را سهم مناسبی می‌بینیم. کما اینکه سهام سایپا هم داریم و از این جهت ربطی به سیاستهای کروز ندارد. ایران خودرو بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی کشور است و تنها خطوط رنگ آن۵ برابر سرمایه‌اش ارزش دارد.

حتما بخوانید :  سعید اسلامی بیدگلی عضو شورایعالی بورس شد

۴- علت خرید ۱۴ میلیارد تومان سهام آذرآب و نیز خرید سهام لوله و تجهیزات سدید (فسدید) به جای استفاده از آن در فعالیت موفق خودرویی چه بوده است؟ پاسخ: مربوط به اعتباری بوده که کارگزاری بهمن به فردی داده بود و پول برگشت نشد و نهایتا به جای مطالبات سهام آذرآب را گرفتیم. البته با تلاش انجام شده این سهام را کلا رد کردیم و توانستیم حدود ۴۰ میلیارد تومان بدهی از این بابت را بازیافت کنیم.

۵- آیا موفق به گرفتن سهم بازار برای خودروی تولیدی Besturn B30 که سال قبل در مجمع گفتید، شدید؟

پاسخ: امسال ۱۵ هزار دستگاه از این خودروی زیر ۹۰ میلیون تومانی که عمق ساخت داخل بالا دارد و بیشتر هم می‌شود را تولید خواهیم کرد. در سال‌های آینده قصد داریم آن را به ۳۰ هزار خودرو خواهد برسانیم.

۶- تولید مزدا در سال ۱۳۹۷ چه تعداد خواهد بود؟

پاسخ: در سال ۱۳۹۷ سال تولید ۴ هزار خودروی مزدا انجام خواهد شد. سال گذشته ۶ هزار مزدا تولید کردیم. با اضافه کردن Haval که مورد استقبال واقع شد مجموع تولید بالاتر از سال قبل خواهد شد.

۷- چه تلاشی برای افزایش سهم بازار صورت داده اید؟

پاسخ: در وانت توانستیم سهم از بازار را از ۵ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۶ برسانیم و باز هم رشد خواهیم داد. همینطور سهم یک درصدی بازار خودروی سواری را در سال ۱۳۹۷ بیشتر خواهیم کرد.

۸- چرا از قیمت سهم هیچ حمایتی نمی شود؟

پاسخ: متاسفانه در کشور عمدتا به جای صنعت‌محور دلال‌محور شده‌ایم، اما سهامدار عمده معتقد است که صنعت‌محور بوده و براین اساس نرخ سهم را باید عرضه و تقاضا تعیین کند. دخالت در قیمت سهم حتی از طریق بازارگردان که مفسده‌هایی در آن وجود دارد، بهیچوجه مورد نظر ما نیست.

۹- در طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل‌ عمومی چه سهمی به گروه بهمن می‌رسد؟

پاسخ: ۲۰۲ هزار دستگاه ظرف ۵ سال قرار است نوسازی شود که سهم گروه بهمن ۹ هزاردستگاه است که تاکنون بیش از ۲٫۷ هزار دستگاه (عمدتا کشنده) را مشارکت کرده است. ادامه کار موکول به تامین منابع از صندوق توسعه ملی است و هنوز قطعی نشده است. البته اگر تامین منابع از سوی دولت صورت نگیرد بقیه خودروها فروخته خواهد شد.

۱۰- تامین ارز برای واردات گروه به چه صورت است؟

پاسخ: برای ورود قطعات CKD ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیریم. برای قطعات گروه ۲ و ۳ با پتروشیمی‌ها در حال مذاکره جهت خرید ارز از آنها هستیم. برخی از قطعات مانند قطعات یدکی و کلا غیر CKD را با نرخ آزاد خریداری می‌کنیم که البته زیر ۱۰ درصد کل ارز خریداری شده است.

 «خبهمن» به روایت اعداد

سود محقق شده (EPS) به ازای هر سهم ۲۰٫۵ تومان

سود تقسیم شده (DPS) به ازای هر سهم ۲۰ تومان

هزینه‌های مالی به ازای هر سهم (۱٫۷) تومان

سود انباشته در پایان سال مالی به ازای هر سهم ۲۹٫۲ تومان که ۲۰ تومان از آن تقسیم شد.

حاشیه‌های مجمع

– وقتی یکی از سهامداران چندین بار درباره پورتفوی شرکتهای گروه اظهار نظرهای بعضا تکراری کرد، مدیرعامل عصبانی شد و گفت: «شما فکر می‌کنی در آمریکا تحصیل کرده‌ای و ما در علی‌آباد کتول! سهام بانک تجارت را فروختیم و ۱۰ روزه ۲۳ درصد سود کرده‌ایم. ما نمی‌توانیم براساس دید شما سهام را خرید و فروش کنیم».

– سهامداران خرید سهام ایران‌خودرو توسط زیرمجموعه‌های گروه بهمن را در راستای منافع سهامداران عمده (کروز) دانستند که در این مورد پاسخ صریحی داده نشد.

– مدیرعامل از سهامداران بورس گله کرد که نسبت به صنعت خودرو بدبین هستند.

– مدیرعامل گفت در محل زندگی وی چند نفر از سهامداران گروه بهمن زندگی می‌کنند که صبح زود هنگام آمدن سرکار آنها را پیش از دیدن سهامداران عمده می‌بیند و بعضا خطاب سوالات آنها درباره سهمشان قرار می‌گیرد.

– درباره دامنه تحریم ها مدیرعامل گفت یکی از بانک‌ها از ما خواسته سهامدار یک درصدی گروه بهمن باید از لیست سهامداران حذف شود چون در فهرست تحریم‌ها قرار دارد.

– اعتزاضات زیادی به دوری محل برگزاری مجمع از سوی سهامداران صورت گرفت که رییس مجمع گفت سال آینده این مشکل را رفع خواهیم کرد.

منبع: دنیای بورس

خبر انتخاب شده برای شما

داروسازی ایران دارو از تولید دو داروی جدید در این شرکت و برای نخستین بار در کشور خبر داد.
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.