2067, 20, 2223, 
گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه در خصوص آخرین وضعیت شركت و طرح های آنReviewed by سایت رادیوسهام on May 16Rating: 5.0گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه در خصوص آخرین وضعیت شركت و طرح های آنگفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه در خصوص آخرین وضعیت شركت و طرح های آن
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

گفتگوی اختصاصی رادیوسهام با مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه در خصوص آخرین وضعیت شرکت و طرح های آن

نماد شرکت تاید واتر خاورمیانه پس از افزایش سرمایه ای که در اسفند ماه داد، در این مدت افت قابل توجهی داشت اما تقریبا همه افت خود را با سه روز صف خرید شدن، جبران کرد. این نماد حدود ۲۰ درصد افت کرد، آن هم در حالی که پس از برجام، رشد چشمگیری نداشت. گرچه با صف خرید چند روزه، این افت هم جبران شد. تاید واتر خاورمیانه و چند شرکت دیگر در گروه حمل و نقل بازار سرمایه، برخلاف آنچه که تصور می‌شد با برجام دگرگون نشده‌اند. به عبارتی این شرکت‌ها هم می‌توانستند مثل خودرویی‌ها رشد‌های قابل توجهی را ثبت کنند اما چنین اتفاقی رخ نداد. مهدی اعتصام مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در گفت و گو با رادیوسهام درباره وضعیت این شرکت صحبت می‌کند.

۱- یکی از آخرین خبرهای مربوط به تایدواتر خاورمیانه، انصراف این شرکت از حضور در مناقصه سوم لایروبی بنادر شمال کشور است. دلیل این اتفاق چه بود؟

اطلاعات شرکت ها افشا شد و قیمت پیشنهادی سازمان بنادر و دریانوردی هم اقتصادی نبود. همین مسائل باعث شد که تایدواتر خاورمیانه در مزایده سوم لایروبی بنادر شمال کشور شرکت نکند.

حتما بخوانید :  یکه‌تازی داغ «ذوب»

۲- چه چیزی باعث شد این مناقصه به مرحله سوم کشیده شود؟

مرحله اول این مناقصه را سازمان بنادر ابطال نکرد. تایدواتر و شرکت متبوعش به دلیل رعایت نشدن عرف همه مناقصه ها، درخواست کرد که مناقصه ابطال شود. به همین دلیل سازمان بنادر برای دومین بار مناقصه را برگزار کرد. در مرحله دوم، تاید واتر در جنوب کشور برنده نشد اما لایروبی بنادر شمال کشور را به دست آورد. این بار سازمان بنادر به این دلیل که قیمت برنده با قیمت مورد نظرش مطابقت نداشت، مناقصه را ابطال کرد. در واقع رقم پیشنهادی برنده، کمتر از رقمی بود که سازمان بنادر در نظر داشت.

۳- شما نمی‌توانستید رقم خود را اصلاح کنید؟

سازمان بنادر و دریانوردی رقمی را در نظر گرفته بود که ما آن را بررسی کردیم. نتیجه گیری ما از این بررسی ها این بود که قیمت مورد نظر سازمان به صرفه نیست و شرکت در این کار، سودی برای شرکت نخواهد داشت. به همین دلیل در مناقصه سوم هم شرکت نکردیم.

۴- به نظر می‌رسد سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مناقصه‌ها از یک سری قواعد عبور کرده و همین مسئله باعث شده شما نتوانید در این مناقصه‌ها برنده شوید.

این سازمان برای واگذاری عملیات لایروبی بنادر یک مناقصه برگزار کرده بود که ارزش آن ۱۳۵ میلیارد تومان بود. در یک مناقصه دیگر هم قرارداد به ارزش ۱۵۵ میلیارد تومان برگزار شد. ما در تمام مناقصه هایی که می‌تواند برای شرکت سودآوری داشته باشد شرکت می‌کنیم. کاری به این مسائل نداریم و سعی می‌کنیم در چارچوب وظایف و حیطه اختیارات خود حرکت کنیم. هدف ما سود رساندن به سهامداران شرکت است و تمام توجه ما معطوف به این مسئله است.

حتما بخوانید :  دیده‌بان بورس چهارشنبه (۲۱ آذر)

۵- بلوک مدیریتی تایدواتر خاورمیانه قرار است واگذار شود؟  گویا دلیل صف خرید چند روزه حتاید در بازار، قوت گرفتن شایعه عرضه این بلوک است.

صحبت‌هایی درباره این مسئله مطرح شده است. پیش از سال ۹۵ هم ۵ گروه برای خرید پا پیش گذاشتند اما هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده است. قطعا اگر قرار بر واگذاری باشد، به بالاترین پیشنهاد واگذار خواهد شد. اما همان طور که گفتم اتفاق جدیدی درباره این موضوع رخ نداده است.

۶- عملکرد شرکت های زیرمجموعه چطور است؟

شرکت‌های زیرمجموعه عملکرد رو به بهبودی دارند. شرکت‌های حد دریا و خط دریا بندر نسبت به سال‌های گذشته عملکرد بهتری داشته اند و چشم انداز آن‌ها هم مثبت است.

۷- تاید واتر خاورمیانه اخیرا افزایش سرمایه‌ای از محل سود انباشته داده. آیا افزایش سرمایه جدیدی در دستور کار دارید؟

با افزایش سرمایه‌ای که سال گذشته دادیم، سرمایه شرکت به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. البته این افزایش سرمایه به منظور رعایت الزامات بورس برای حضور در تابلو اول بورس بود. اما شرکت قصد دارد در سال ۹۵ هم یک افزایش سرمایه دیگر بدهد.

۸- افزایش سرمایه به چه میزان و از چه محلی؟

به احتمال فراوان افزایش سرمایه به میزان ۵۰ درصد و از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود. گرچه رقم دقیق این افزایش سرمایه را مجمع مشخص می‌کند و از حالا نمی‌توان میزان دقیق آن را اعلام کرد.

حتما بخوانید :  قرعه دهمین عرضه اولیه فرابورس به نام «زکشت» افتاد

۹- پروژه‌های تاید واتر در چه مرحله‌ای هستند؟

یکی از اصلی ترین پروژه های شرکت، سیلوی غلات بندر امام است. این طرح ۴ سال طول می‌کشد و طرح توجیهی افزایش سرمایه هم بر اساس آن تنظیم شده است. بسیاری از تجهیزات لازم خریده شده اند. مکنده مورد نیاز هم تا ۶-۷ ماه دیگر تحویل گرفته می‌شود. پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۹۵، حدود سه ماه از محل این مکنده ها درآمدزایی داشته باشیم. عملیات اجرایی پروژه انبار ۵ هزار متری بندر انزلی هم به زودی آغاز خواهد شد. دو مورد از سوله های شرکت هم احتمالا تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری خواهند رسید.

خبر انتخاب شده برای شما

بانک پاسارگاد در دوره یک ساله منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۵، مبلغ ۱۲۹ ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد.
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.