نشست قطعه‌سازان در مجلس| قول بانک‌ها به قطعه سازان چه بود؟

nokhbegan-start
2067, 
نشست قطعه‌سازان در مجلس| قول بانک‌ها به قطعه سازان چه بود؟Reviewed by کارشناس on Oct 18Rating:
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو گفت: در نشست با کمیسیوننشست قطعه‌سازان در مجلس| قول بانک‌ها به قطعه سازان چه بود؟ اقتصادی مجلس، پیشنهاد تأخیر در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه کارفرمایی ارائه شد و بانک‌ها هم قول استمهال بدهی معوق تولیدکنندگان را دادند.

 

به گزارش رادیوسهام به نقل از ایران اکونومیست، محمدرضا نجفی منش درباره جزئیات نشست قطعه‌سازان و خودروسازان با کمیسیون اقتصادی مجلس که هفته اخیر برگزار شد، گفت: با توجه به مشکلات اخیر  قطعه‌سازان، دو هفته گذشته ابتدا نشستی با کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد و سپس نشست دیگری در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور اعضا و رئیس کمیسیون، مدیران ایران‌ خودرو و سایپا و نمایندگان بیشتر بانک‌ها از جمله بانک مرکزی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مشکلات نقدینگی و کاهش تولید مطرح شد، چرا که این مشکلات سبب شده تا اکثر قطعه سازان با وجود هزینه‌ زیادی که کرده‌اند نیروهایشان را تعدیل کنند که زنگ خطری برای تولید کشور و اقتصاد است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به این نکته هم اشاره کرد که حتی نمایندگان شهرهای مختلف در مجلس بر این نکته اذعان داشتند که طی بازدیدهایی که از کارخانه‌های قطعه‌سازی حوزه انتخابیه خود داشته‌اند، تمام این شرکتهای تولیدی دچار مشکلات کمبود نقدینگی و کاهش تولید شده‌اند.

تشکیل کمیته تامین مالی برای خودروسازان و قطعه سازان در مجلس

نجفی منش به پیشنهادات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: قرار شد تا یک کمیته تامین مالی برای خودروسازان و قطعه‌سازان تحت نظر کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شود.

مهلت یکساله برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه کارفرمایان

وی در ادامه با اشاره به نامه ۴ وزیر که اخیراً به دلیل مشکل مالی تولیدکنندگان به رئیس جمهور نوشته شده، خاطرنشان کرد: در همین راستا پیشنهاد کردیم، مالیات بر ارزش افزوده در راستای رفع این مشکلات، با تأخیر یک ساله دریافت شود و همچنین بیمه کارفرمایان نیز با تاخیر ۶ ماه تا یکسال انجام گیرد.

قول مساعد بانک‌ها برای استمهال بدهی معوق تولیدکنندگان قطعات

عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو همچنین گفت: بانک‌ها هم قول دادند که بدهی معوق تولیدکنندگانی که دچار مشکل شده‌اند، را مهلت بدهند و از طرفی عنوان کردیم که ترکیه نیز طی ۷ سال اخیر دچار مشکل مشابهی شده بود که دولت ترکیه برای پیشگیری از بیکار شدن کارگران این گونه کارها ۵۰ درصد از حقوق کارگران را تا مدتی مشخص بر عهده گرفت و ما هم طرح مشابهی پیشنهاد کردیم.

نجفی منش همچنین سود بالای بانکی را یکی دیگر از مشکلاتی عنوان کرد که با وضع تولید همخوانی ندارد و افزود: پیشتر نیز هزار میلیارد تومان مصوب شده بود که سقف اعتباری خودروسازان را افزایش دهند که این موضوع نیز در جلسه مطرح شد، در عین حال قرار شد تا برای آنکه مردم رغبت بیشتری به خرید خودرو نشان دهند، وام‌های ۱۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو با سود کمتر ارائه شود.

۲۰۰ هزار خودروی نو جایگزین خودروهای فرسوده می‌شود

وی تصریح کرد: قرار شد تا ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج و خودرو نو با دادن تسهیلات جایگزین شود و در عین حال طلب خودروسازان توسط دولت از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و ۸۵ میلیون دلار طلبی که از ونزوئلا چند سالی است، مسکوت مانده نیز پیگیری شود، تا رونقی در این زمینه اتفاق بیافتد.

 

خبر انتخاب شده برای شما

شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه با هدف تامین منابع مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای یا اصلاح ساختار مالی، اقدام به افزایش سرمایه می‌کنند که در این بین گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد نماد‌های زشریف، پاکشو، افق و امین برنامه افزایش سرمایه را دنبال می‌کنند.
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۷۰dar60paeiin