تعرفه‌ تلفن ثابت ظرف ۱۲ سال دو بار افزایش یافت

nokhbegan-start
2067, 
تعرفه‌ تلفن ثابت ظرف ۱۲ سال دو بار افزایش یافتReviewed by کارشناس on Oct 28Rating:
خیلی بدبدمعمولیخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...

مدیرکل حقوقی رگولاتوری گفت: از سال ۸۲ تاکنون تعرفه‌های شرکت تعرفه‌ تلفن ثابت ظرف ۱۲ سال دو بار افزایش یافت مخابرات ایران دوبار افزایش یافته است و ادعای شرکت مخابرات ایران درباره عدم افزایش تعرفه تلفن ثابت از سال ۱۳۸۲ درست نیست.

 

به گزارش رادیوسهام به نقل از تسنیم، شرکت مخابرات ایران معتقد است تعرفه‌های تلفن ثابت طی ۱۲ سال گذشته ثابت مانده و هیچ تغییری نکرده در حالیکه تمامی بخش‌های اقتصادی و دیگر حوزه‌ها با رشد قیمت مواجه شده‌اند و لذا این ثبات درآمدی و افزایش حدودا هفت برابری هزینه‌ها را از جمله دلایلی می‌داند که  توسعه در این بخش را با مشکل مواجه کرده است.
از طرفی وزارت ارتباطات با تمام قدرت جلوی هرگونه افزایش قیمتی در بخش تلفن ثابت را گرفته و معتقد است تا زمانیکه مخابرات برنامه توسعه‌ای نداشته باشد، خبری از افزایش تعرفه نیز نخواهد بود.
این مقابله طرفین به کشمکشی طولانی مدت میان مخابرات و دولت تبدیل شده و هیچ کدام از طرفین نیز حاضر به کوتاه آمدن از موضع خود نیستند؛ یا به عبارتی هر کدام دیدگاه خود را تغییر دهند به منزله بازنده این رقابت تنگاتنگ خواهند بود و از این جهت ترجیح می‌دهند به مقابله ادامه دهند.
مدت طولانی است که اختلافات این دو نهاد به رسانه‌ها کشیده شده و گاهی تریبون دولت علیه مخابرات مطالبی منتشر می‌کند و گاهی مخابرات…
همایون علی حسینی نیز امروز با بیان اینکه از سال ۸۲ تاکنون تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران دوبار افزایش یافته است، اظهار کرد: ادعای شرکت مخابرات ایران درباره عدم افزایش تعرفه تلفن ثابت از سال ۱۳۸۲ درست نبوده و تعرفه تلفن ثابت از اسفند سال ۹۰ افزایش یافته است.
مدیرکل حقوقی رگولاتوری افزود: از اسفند سال ۹۰ تعرفه‌های شرکت مخابرات به ازای هر پالس از ۴۴.۷ ریال به ۵۱.۰۳ ریال رسید یعنی حدود ۱۴% افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به افزایش مجدد تعرفه‌ها پس از اجرای هم‌کدسازی شماره‌های تلفن ثابت گفت: همچنین برای جبران هزینه‌های هم‌کدسازی، تعرفه‌های تلفن ثابت در استان‌های هم‌کد شده از ۵۱.۰۳ ریال به ازای هر پالس به ۵۸.۷۱ ریال رسید و حدود ۱۵% افزایش پیدا کرد.
علی حسینی تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۳ نیز با تغییر روش تعرفه‌گذاری از پالس محوری به زمان محوری، افزایش درآمدی برای بخش ثابت شرکت مخابرات پیش‌بینی شد که البته با تغییر رفتار ترافیکی کاربران، این افزایش درآمد به شکلی که پیش‌بینی شده بود، محقق نشد.
مدیرکل حقوقی رگولاتوری با تاکید بر درست نبودن ادعای شرکت مخابرات ایران مبنی بر عدم افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت از سال ۸۲ عنوان کرد: در بخش تلفن ثابت وضعیت به گونه‌ای است که افزایش تعرفه راه‌حل چندان موثری برای جبران کاهش درآمد مخابرات نیست و این شرکت باید کاهش درآمد خود در حوزه تلفن ثابت را با اصلاح و بهبود ساختار و ارائه سرویس‌های جدید ارزش افزوده و ارائه خدمات شبکه به سایر اپراتورها جبران کند.

خبر انتخاب شده برای شما

شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه با هدف تامین منابع مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای یا اصلاح ساختار مالی، اقدام به افزایش سرمایه می‌کنند که در این بین گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد نماد‌های زشریف، پاکشو، افق و امین برنامه افزایش سرمایه را دنبال می‌کنند.
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۷۰dar60paeiin